9.5.07

כתבה מספר 2-רופא מומחה

במפגש השני עם נעמה הסברתי לה שאנורקסיה נרבוזה הינה הפרעת אכילה של מתבגרים, מכיוון שאינה מופיעה במספרים משמעותיים לפני גיל ההתבגרות והופעתה אחרי גיל 25 נדירה.
כאחוז אחד מכלל האוכלוסייה לוקה באנורקסיה נרבוזה (כלומר אחת מכל מאה בנות הינה אנורקסית), והרוב המכריע של האנשים הלוקים באנורקסיה הינן נקבות: לפחות תשעה מתוך עשרה מקרים. שיעור התמותה של כלל החולים באנורקסיה הינו כחמישה אחוזים
תחילתה של תיסמונת האנורקסיה היא בדרך כלל בסוג של דיאטה, ובמקרה שלה היא מצאה קבוצת השתייכות אצל נערות מתבגרות שמטרתן המשותפת היתה להפחית מהמשקל בצורה משמעותית ומהירה. מבחינה התנהגותית האנורקסיה מאופיינת בהימנעות מאכילת מזון " משמין" , והמשכתי להעשיר את ידיעתה של נעמה כשספרה לה על אפיזודות שונות של הקאות רצוניות, פעילות גופנית מוגזמת , שילשולים רצוניים ואפילו שימוש בתרופות האמורות לדכא תיאבון , הבנתי שכל זה חדש לה ולא עשתה זאת אף פעם,שמחתי.
הסברתי לה שאנורקסיה זהו בעצם מצב פסיכוטי זאת אומרת מצב שבו חלה פגיעה באופן שבו תופס האדם את המציאות, פגיעה הגורמת לקושי להפריד בין מציאות לפנטזיה. אך הסברתי לה שהמקרה שלה לא מעיד על אנורקסיה פסיכוטית היא מודעת למצבה והחלה להבין את החומרה איך איננה יכולה לעצור את התהליך והיא פה בשביל לקבל עזרה והצליח לעצור ולצאת מהתהליך הזה.

אין תגובות: